Počinje The Cup u Beogradu: Kreativnost je naša šansa

09:21

Beograd je od sutra do četvrtka domaćin sedmog po redu festivala The Cup. Prethodne tri godine ova globalna smotra kreativne industrije održavana je u Istanbulu, a specifična je po tome što u selekciju za nagrade ulaze najbolji radovi sa četiri velika regionalna festivala ( AdFest - Azija i Pacifik, FIAP - Južna Amerika, Art Directors Club of Europe i Golden Drum - Nova Evropa). Međunarodni žiri sastavljen od članova žirija regionalnih festivala, koji su prethodno izvršili selekciju najboljih radova, ocenjivaće samo najbolje od najboljeg iz kreativne industrije iz 2013. godine u celom svetu. Dakle, Beograd je domaćin svojevrsnog planetarnog kreativnog prvenstva. Ova smotra, inače, biće održana u hotelu Crown Plaza.

- Advertajzing festivali su ( jedina) mesta na kojima se susreću kreativci iz najrazličitijih advertajzing agencija i na kojima su u prilici da “odmere snage” i razmene mišljenja. Ja na festivale u okviru oglašavanja gledam kao na svetska prvenstva i olimpijade za sportiste – lepo je trenirati, lepo je imati takmičenja na lokalnom nivou, ali prava iskustva se stiču na međunarodnim takmičenjima, u odmeravanju snaga sa najboljima. Sa druge strane, neretko je na ovim festivalima određeni broj klijenata. Pored toga što su u prilici da vide najbolja svetska ostvarenja, oni, baš kao i mi kreativci, dobijaju jednu svojevrsnu „motivacionu injekciju kreativnosti“ koja nas drži da se nadalje nosimo sa svime što jeste naš posao i da u njemu napredujemo – kaže Vladimir Ćosić, kreativni direktor u Mc Cann Beograd.

Vladimir Ćosić, kreativni direktor agencije McCann Beograd

Možda je preterano reći, dodaje naš sagovornik, da je oglašavanje preuzelo primat od umetnosti, ali naglašava da su se po uticaju umnogome izjednačili. Činjenica je da je tehnologija donela ogromne promene u bukvalno sve segmente oglašavanja, jer je sada doslovno svaki akt bilo kog brenda ili pojedinca putem interneta i društvenih mreža postao dostupan svima, što je uslovilo promene u produkciji, budžetima, medijskom planiranju, (dvosmernoj) komunikaciji brendova i potrošača… Konačno, najuzbudljivije ideje nastaju na mestima gde se susreću nauka, tehnologija i kreativnost. Najbolje od njih imaju veoma vidljiv značaj u životima ljudi, menjajući njihove živote i stvarnost nabolje na vrlo opipljiv način.

- Još kada sam počinjao da se bavim advertajzingom, kao junior kopirajter, čuo sam maksimu koja glasi “Kreativnost prodaje proizvode”, i još od tada duboko verujem da je to istina. Svi brendovi koji se ne rukovode ovom devizom osuđeni su na tavorenje i osrednjost, kao i ogromna medijska ulaganja kako bi od strane svojih potencijalnih potrošača bili primećeni. Od početka karijere do danas, ova deviza postala je samo još aktuelnija – kaže Vladimir. Osvrće se i na činjenicu daje sama reč “kreativnost” na kraja prethodnog milenijuma bila toliko ispražnjena od značenja da je gotovo svedena na kliše neprijatnog zvučanja, ali da je sada dobila potpuno novu konotaciju, podjednako značajnu u humanom aspektu kao bilo kada u istoriji, sa uticajem koji je verovatno veći nego ikada do sada.

CITAT: Kreativnost zahteva hrabrost
za napuštanje izvesnosti,
Erik From (1900-1980) nemački
socijalni psiholog, psihoanalitičar
i humanistički filozof
U tom smislu, bez sumnje Beogradu je kao domaćinu festivala Cup ukazana velika čast. Vladimir misli da to apsolutno ne treba da nas čudi jer velika kreativnost postoji i konstantno se obnavlja u našem region. „Mene lično bi začudilo kada bi se odjednom pokrenuo jedan snažan kreativni talas iz zemalja kao sto je Švajcarska, na primer. Takve zemlje, koje su neosporno predivne za život, za bilo koju vrstu umetnosti su apsolutno neinspirativne. Samo malo razmislite, najveća umetnička dela su nastala na najtrusnijim podnebljima u najdramatičnijim vremenima. Ta vrsta životne drame je naprosto najplodnije tle za umetnost“, smatra Vladimir. Zato on smatra da nema sumnje kako male sredine u kreativnosti svakako mogu parirati „velikima“, jer je, na sreću, to jedna od retkih stvari koja ne zavisi od materijalnih uslova. „Naprotiv, kreativnost je jedno od najefikasnijih sredstava borbe protiv krize, na primer izvrsni rezultati naših kolega iz Rumunije to svakako dokazuju. Kao i rezultati mnogih agencija sa naših prostora, među njima i beogradskog Mc Canna“, kaže naš sagovornik.


Dobra knjiga:
Creative Advertising, Mario Pricken

„Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World's Best Campaigns“ autora Maria Prikena više od dvesta najboljih primera iz kreativne industrije koji su realizovani kroz sve medije: od bilborda, preko dnevne štampe i magazina, radija i televizije do interneta. Svako poglavlje ističe različite praktične metode kreiranja inovativnih i nezaboravnih reklama, od pronalaženja „velike ideje“ do njene razrade kroz klasične marketinške tehnike.

Selekcija Maria Prikena obuhvata nagrađivane radove nekih od najvećih i najuticajnijih agencija iz sveta advertajzinga, kao što su J. Valter Tompson i Sači i Sači, ali i „novajlije“ poput londonske firme Mather Ltd. Na ovim primerima demonstrirana je široka paleta različitih pristupa, uključujući koncept vizealizacije, umetnost iluzije i paradoksa, korišćenje metafore i analogije, kao i šok-taktika, te humora. Knjiga sadrži i intervjue sa guruima kreativne industrije koji daju neprocenjivi uvid u radni proces najprestižnijih svetskih agencija. Zabavno i inspirativno štivo bez sumnje.



You Might Also Like

0 коментара