Počinje The Cup u Beogradu: Kreativnost je naša šansa
09:21
Beograd je od sutra do četvrtka domaćin sedmog
po redu festivala The Cup. Prethodne tri godine ova globalna smotra kreativne
industrije održavana je u Istanbulu, a specifična je po tome što u selekciju za
nagrade ulaze najbolji radovi sa četiri velika regionalna festivala ( AdFest -
Azija i Pacifik, FIAP - Južna Amerika, Art Directors Club of Europe i Golden
Drum - Nova Evropa). Međunarodni žiri sastavljen od članova žirija regionalnih festivala,
koji su prethodno izvršili selekciju najboljih radova, ocenjivaće samo najbolje
od najboljeg iz kreativne industrije iz 2013. godine u celom svetu. Dakle,
Beograd je domaćin svojevrsnog planetarnog kreativnog prvenstva. Ova smotra,
inače, biće održana u hotelu Crown Plaza.
Možda je preterano reći, dodaje naš
sagovornik, da je oglašavanje preuzelo primat od umetnosti, ali naglašava da su
se po uticaju umnogome izjednačili. Činjenica je da je tehnologija donela
ogromne promene u bukvalno sve segmente oglašavanja, jer je sada doslovno svaki
akt bilo kog brenda ili pojedinca putem interneta i društvenih mreža postao
dostupan svima, što je uslovilo promene u produkciji, budžetima, medijskom planiranju,
(dvosmernoj) komunikaciji brendova i potrošača… Konačno, najuzbudljivije ideje
nastaju na mestima gde se susreću nauka, tehnologija i kreativnost. Najbolje od
njih imaju veoma vidljiv značaj u životima ljudi, menjajući njihove živote i stvarnost
nabolje na vrlo opipljiv način.
- Još kada sam počinjao da se bavim advertajzingom,
kao junior kopirajter, čuo sam maksimu koja glasi “Kreativnost prodaje proizvode”,
i još od tada duboko verujem da je to istina. Svi brendovi koji se ne rukovode ovom
devizom osuđeni su na tavorenje i osrednjost, kao i ogromna medijska ulaganja kako
bi od strane svojih potencijalnih potrošača bili primećeni. Od početka karijere
do danas, ova deviza postala je samo još aktuelnija – kaže Vladimir. Osvrće se
i na činjenicu daje sama reč “kreativnost” na kraja prethodnog milenijuma bila
toliko ispražnjena od značenja da je gotovo svedena na kliše neprijatnog
zvučanja, ali da je sada dobila potpuno novu konotaciju, podjednako značajnu u
humanom aspektu kao bilo kada u istoriji, sa uticajem koji je verovatno veći nego
ikada do sada.
CITAT: Kreativnost zahteva hrabrost za napuštanje izvesnosti, Erik From (1900-1980) nemački socijalni psiholog, psihoanalitičar i humanistički filozof |
Dobra knjiga:
Creative Advertising, Mario Pricken
„Creative Advertising: Ideas and Techniques
from the World's Best Campaigns“ autora Maria Prikena više od dvesta najboljih
primera iz kreativne industrije koji su realizovani kroz sve medije: od bilborda,
preko dnevne štampe i magazina, radija i televizije do interneta. Svako
poglavlje ističe različite praktične metode kreiranja inovativnih i
nezaboravnih reklama, od pronalaženja „velike ideje“ do njene razrade kroz
klasične marketinške tehnike.
Selekcija Maria Prikena obuhvata nagrađivane radove
nekih od najvećih i najuticajnijih agencija iz sveta advertajzinga, kao što su
J. Valter Tompson i Sači i Sači, ali i „novajlije“ poput londonske firme Mather
Ltd. Na ovim primerima demonstrirana je široka paleta različitih pristupa,
uključujući koncept vizealizacije, umetnost iluzije i paradoksa, korišćenje
metafore i analogije, kao i šok-taktika, te humora. Knjiga sadrži i intervjue
sa guruima kreativne industrije koji daju neprocenjivi uvid u radni proces
najprestižnijih svetskih agencija. Zabavno i inspirativno štivo bez sumnje.
0 коментара