Beograd konačno odredište najveće kolekcije reklama na svetu
14:07
EKSKLUZIVNO: Žan Mari Bursiko čitaocima Danasa
otkriva da želi da zavešta svoj fond Jugoslovenskoj kinoteci
Žan Mari Bursiko, osnivač i vlasnik najveće
kolekcije reklama na svetu „JMB“, u kojoj se nalazi više od milion i dvesta
hiljada reklamnih filmova, saopštio je sinoć za Danas da su u toku pregovori
oko zaveštanja ovog fonda Jugoslovenskoj kinoteci. Pregovori se vode daleko od
očiju javnosti već godinu dana, a po trenutnom stanju stvari, ova vanredno
vredna kolekcija u kojoj se nalaze reklame s kraja 19. veka do onih najnovijih,
mogla bi biti arhivirana u depoe Jugoslovenske kinoteke na Koštnjaku već posle
Nove godine. Žan Mari Bursiko je čak spreman da snosi troškove transporta
celokupnog fonda. Ovu informaciju za naše čitaoce potvrdio je, takođe sinoć,
direktor Jugoslovenske kinoteke Radoslav Zelenović
- Već sledeće nedelje, tim naših stručnjaka će
otići u Švajcarsku, gde se trenutno nalazi kolekcija Žan Mari Bursikoa kako bismo
utvrdili u kakvom je ona stanju. Reč je o vanredno vrednoj ponudi i zbog toga
nam je potrebna podrška države za skraćivanjecarinskih procedura pošto veći deo
fonda čine reklame na osetljivoj filmskoj traci – kaže Zelenović. Dodaje da bi
sa ovom kolekcijom, koju njen osnivač i vlasnik želi da pokloni, naša kinoteka
postala najveća na svetu po broju arhiviranih reklamnih filmova. Podsetimo, ona
je sa fondom od 100.000 igranih, dokumentarnih, dugometražnih i kratkometražnih
ostvarenja među 10 najznačajnijih na planeti, a po raznovrsnosti slovi za
najbolju na svetu.
Žan Mari Bursiko motive za ovakav gest
objašnjava za Danas činjeniciom da je jako zavoleo Beograd tokom prethodnih
skoro dvadeset godina, od kada se u glavnom gradu Srbije održava „Noć
reklamoždera“, a čije sledeće izdanje je zakazano za 28. novembar. Dodaje da
nije oženjen, da nema naslednike, te da želi da našem filmskom arhivu zavešta
kolekciju koju skuplja od svoje desete godine. Uz konstataciju da Jugoslovenska
kinoteka ima resurse i znanje da prihvati reklamni fond, Zelenović ipak
napominje da se po domaćem zakonu plaća porez čak i na poklone koji spadaju u
kulturna dobra. To bi izazvalo troškove za nacionalni filmski arhiv, ali njen
čelnik kaže da bi se u perspektivi mogli ostvariti i prihodi, pošto se „Noć
reklamoždera“ prikazuje u 160 zemalja.
Intervju sa Žan Mari Bursikoom biće objavljen
u subotu u dodatku „Marketing&Advertajzing“, koji jednom mesečno izlazi u
vikend izdanju Danasa.
0 коментара