Kontent marketing: Kupac, a ne kupovina, u prvom je planu

06:25

Prolaznik je spreman da odvoji osam sekundi za poruku na bilbordu, 30 sekundi za tv spot, a čak 25 minuta za content poruku

Prolaznik će posvetiti osam sekundi poruci sa bilborda na ulici, pažnja rezervisana za televizijski spot je do 30 sekundi. A kada je u pitanju kontent marketing, konzument je spreman da odvoji i do 25 minuta pažnje, kažu rezultati istraživanja koje je krajem prošle godine objavila Content marketing asocijacija. Istraživanje je izvršeno u Velikoj Britaniji, u kojoj postoji više od 10 miliona brendova, pri čemu se prosečan konzument svake godine suoči sa 379.000 robnih marki. Samo na putu od kuće do posla i nazad, pojedinac vidi, dodirne ili iskusi 170 brendova.

Stoga ne čudi što je u pomenutoj zemlji tržište kontent marketinga lane premašilo milijardu funti, a to je rast od deset odsto na godišnjem nivou. Evo i zašto: prema istraživanju 82 odsto ispitanika voli da čita o brendu ako im tekst nudi relevantne informacije, 57 procenata čita takve sadržaje barem jednom mesečno, 37 odsto posećuje internet stranice koje su zasnovane na kontent marketingu, a čak tri petine potrošača razmišlja o konkretnom proizvodu prilikom usvajanja poruka koje su plasirane kroz ovu formu marketinga.

CITAT: Cilj marketinga je da
poznaje i razume kupca tako
dobro da mu produkt ili usluga
 savršeno pristaju i podaju
mu se sami,
Peter Ferdinand Druker (1909-2005),
američki teoretičar i konsultant
za menadžment, tvorac koncepta
"menadžment na osnovu ciljeva"
Šta je kontent marketing? Pojednostavljeno rečeno, u fokusu nije proizvod, već kupac i komunikacija s njime. Umesto brenda, plasira se validna informacija (recimo, proizvođač prehrambenih proizvoda može da kreira internet sajt sa receptima; prodavac foto-opreme uputstvo kako bolje fotografisati...) Reč je o marketinškoj formi koja je prilično stara, njeni koreni sežu do kraja 19. i početka 20. veka (fabrika poljoprivrednih mašina Džon Dir je još 1895. pokrenula magazin koji je savetovao farmere kako da budu uspešniji - taj magazin izlazi i danas; Mišlen je 1900. pokrenuo "vodič" za održavanje vozila, putovanja).

U ovome se krije odgovor na neobičan nalaz iz pomenutog istraživanja da su konzumenti voljni da odvoje čak i 25 minuta za kontent marketing, dakle znatno više nego za ostale forme. Kao kupci određenog proizvoda, oni žele da dobiju "proširenu" informaciju o njegovom korišćenju (ne uputstvo, već priču koja dodatno pojačava svrhovitost kupovine). Kontent marketing može biti plasiran u različitim formama: kroz vesti, video, e-knjige, infografike, vodiče "korak po korak", sekcije "pitanja i odgovori", fotografije, studije slučajeva...

Stručnjaci iz oblasti takozvanog community menadžmenta preporučuju kontent marketing, ali istovremeno upozoravaju da ova forma promovisanja brendova nije nimalo jednostavna. Da bi se došlo do originalnog i autentičnog sadržaja koji će privući pažnju kupca ili korisnika kako bi mu na posredan način predstavio proizvod, od nosno usluge, a zatim ga i motivisao da ih kupi, potreban je veoma ozbiljan, istovremeno i senzibilan pristup. Ekonomija pažnje (još jedna kategorija u marketinškoj teoriji i praksi) u izobilju informativnih sadržaja) nalaže veoma promišljeno kreiranje sadržaja.

Pošto se u prvi plan stavljaju korisnici, potrebno je razumeti njihove motivacije, što podrazumeva znatno širi kontekst od odnosa "proizvod-kupac". Zbog toga su neophodni odgovori na pitanja: šta se nudi korisniku, u kojim životnim situacijama su mu ponuđeni proizvodi ili usluge, koje informacije su mu potrebne kako bi koristio ponuđeno u konkretnim životnim situacijama... Baš takav vid identifikacije sa korisnikom čini kontent marketing drugačijim od drugih oblika promovisanja brend(ov)a. A rezultat, naravno kada je cela priča dobro zasnovana, jeste: lojalni kupci koji po principu "od uha do uha" privlače nove kupce.

Dobra knjiga: "The Zen of Social Media Marketing"
Shama Kabani


Za protekle dve godine, od kada se pojavilo prvo izdanje globalnog bestselera, svet socijalnih medija je prilično narastao i promenio se toliko da je bilo potrebno drugo, dopunjeno izdanje. Bez obzira da li koristite socijalne medije ili ne, ljudi već pričaju o vašoj kompaniji onlajn. Kad je već tako, potrebno je da se uključite, kako biste bili bliže svojim mušterijama, ali i da biste pronašli nove. Marketing preko socijalnih medija nije tradicionalan marketing, reč je o nečemu sasvim drugačijem. 

Autorka Shama Kabani pomaže da se to shvati, podučavajući čitaoce u "zenu" uz koji se doseže marketinška nirvana. Shama Kabani je poznata u krugovima koji se bave socijalnim mrežama. Održala je brojna predavanja, nositeljka je više stručnih priznanja. Osnivač je i izvršni direktor kompanije Marketing Zen Grupa, koja je od 2009. prosečno rasla 400 procenata godišnje. Klijenti njene firme su istovremeno velike kompanije sa liste Fortune 500, ali i nevladine organizacije. Pre tri godine uvrštena je među 25 najuticainijih preduzimača mlađih od 25 godina u Severnoj Americi. Na Univerzitetu Teksas u Ostinu vodi master studije iz organizacionih komunikacija.

You Might Also Like

0 коментара