Predstavljen Wave 7: Pet tipova ponašanja
07:12Može se odrediti pet osnovnih ljudskih potreba koje definišu naše ponašanje na društvenim mrežama
Najnovije, sedmo po redu globalno
istraživanje trendova na društvenim mrežama, Wave 7, koje sprovodi međunarodna
medijska agencija UM, a koje je pre nekoliko dana objavljeno u Londonu,
naizgled ne donosi drastične promene. Korisnici interneta širom sveta i dalje
intenzivno koriste mogućnosti koje pružaju socijalne mreže, nastavljen je
prethodnih godina započeti trend rasta broja pametnih telefona u upotrebi, a na
uštrb laptopova i naročito stonih računara. Međutim, ipak se beleže izvesne
promene uz sedmi Wave, kojim je obuhvaćeno više od milijarde korisnika
interneta u 72 zemlje, između ostalih i oni u Srbiji, te u zemljama regiona
Hrvatskoj, BiH, Makedoniji i Bugarskoj.
Tako je, recimo, uočen značajan rast
mikrobloginga (na sajtovima kao što je Twitter), jer je pre tri godine tome
bilo sklono 14,9 odsto ispitanika, a najnovije istraživanje pokazuje skok na
čak 51,9 procenata. Takođe, beleži se izvesno pomeranje interesovanja od
društvenih mreža "opšteg tipa" (kao što je na primer Facebook), prema
onima koje okupljaju profesionalce, dakle gde je akcenat stavljen na stvaranje
poslovnih veza (recimo, LinkedIn), a ne na zabavu. Verovatno je afera
"Snouden" polovinom godine uticala i na rast zabrinutosti ispitanika
povodom poverljivosti informacija koje ostavljaju na socijalnim mrežama.
- Ove godine je zabeleženo da preko 85 odsto
internet korisnika širom sveta redovno koristi društvene mreže. S obzirom da je
to jako visok procenat može se izvesti zaključak da je ponašanje ljudi na
društvenim mrežama upravo odraz njihovog opšteg ponašanja, ličnosti… Čak i
najbanalnija aktivnost na društvenim medijima kao što je kačenje slike tanjira
sa jelom koje upravo jedete na Instagram, je podstaknuta nekom ljudskom
potrebom. Zato nije više bitno šta se radi na društvenim medijima već
zašto. Ljudske potrebe se ne menjaju,
samo se menja način na koji ih izražavamo i sredstva putem kojih to radimo –
kaže Katarina Kostić, direktorka poslovnog razvoja u agenciji Univerzal media.
CITAT: Advertajzing je
esencija demokratije,
Andon Pavlovič Čehov
(1860-1904), pripovedač,
najznačajniji ruski
dramski pisac
|
Ona nastavlja da su u agenciji UM kroz istraživanje
Wave zaključili da se može odrediti pet osnovnih ljudskih potreba koje definišu
naše ponašanje na društvenim mrežama. To su potreba da se stvori veza, da se
napreduje, da se nauči i potreba za zabavom tj bekstvom od stvarnosti. Ovih pet
potreba se ne menja, ali se tehnologija menja, kao i načini kako ih tehnologija
zadovoljava. Naročito je zanimljiv značajan rast priključivanja takozvanoj
"brend komunikaciji", odnosno praćenje aktivnosti kompanija koje na
socijalnim mrežama promovišu svoje proizvode ili usluge: sa 45,4 odsto u
prethodnom istraživanju na 54,8 procenata ispitanih u najnovijem.
Wave 7 pokazuje da skoro polovina ispitanih
(43,7%) nema ništa protiv "okruženosti" brendovima na društvenim
mrežama, niti protiv davanja ličnih podataka ako to doprineti boljoj usluzi.
Četrdeset odsto ispitanika kaže da im je važan aspekt zabave i razonode koju
pružaju stranice na socijalnim mrežama povezane sa brendovima. Za tri procenta
manje je onih koji će provesti više vremena sa brendom ako im on pruža mogućnost
da razviju neke svoje veštine ili sposobnosti. Istraživanje pokazuje i to da će
korisnici preporučiti određeni brend osobama iz svog stvarnog ili virtuelnog
okruženja ako imaju osećaj da će na taj način nekome pomoći.
- Brojnim kompanijama je aktivnost na
društvenim medijima danas jednako bitna kao i svaka druga komunikacija koja
podržava njihove brendove. Kampanje se često i započinju na društvenim mrežama
i odatle prenose na ostale kanale komunikacija. Da bi brendovi bili uspešni u
ovome moraju da se razumeju potrebe ljudi, zašto su na društvenim mrežama, koje
su njihove potrebe od navedenih pet – objašnjava Katarina Kostić i dodaje da
nije više dovoljno samo pratiti trendove i razumeti procente, oni su često samo
pozadinska „buka”, već da kompanije koje žele dobru komunikaciju sa potrošačima
moraju da razumeju ljudske motive i razloge koji se nalaze iza ovih procenata i
rezultata.
Dobra knjiga:„The Social Employe“,
CherylBurgess, Mark Burgess
Fenomen društvenih mreža zaokuplja autore
širomsveta. Prethodnih godina objavljeno je mnoštvo knjiga na tu temu.
Nesumnjivipoznavaoci su izneli sijaset saveta kako firme mogu da unaprede
svojeposlovanje koristeći novu platformu. Jedna od osnovnih ideja je maksimalizacijaprofita
uz minimalne troškove. Autori Šarli i Mark Burges idu korak dalje: oniu knjizi
iznose hrabru ideju da kompanije mogu da pretvore svoje zaposlene umedije koji
promovišu poslovne aktivnosti na društvenim mrežama. Zapravo, to seveć uveliko
dešava, a to je da zaposleni u kompanijama, pozicionirani narazliitim nivoima
dele svoja iskustva, razmišljanja i informacije sazainteresovanima među kojima
su često klijenti i kupci.
Burgesovi upućujuizazov pogovornicima klasično
organizovanih korporativnih komunikacija, kroztakozvana „Makom odeljenja“
(marketing-komunikacje), model koji je ustanovljenšezdesetih godina prošlog
veka. Umesto toga, ona zagovara da zaposleni širevesti o svojoj kompaniji.
Naravno, podrazumeva se, dobre, a da pri tome neotkrivaju ono što spada u domen
poslovne tajne. Potrebno je pametno angažovatiarmiju dobrovoljaca koji predano
održavaju svoje privatne naloge na Twitteru,Facebooku, LinkedInu. Iako nije
prošlo dugo od objavljivanja knjige, ona većima veoma dobre ocene, kako od
strane kritičara, tako i čitalaca.
0 коментара