Šta je multi screen iskustvo: Pronađi me na pravom ekranu
06:43Guglovo istraživanje pokazuje da se 98 odsto ispitanih svakodnevno prebacuje sa ekrana na ekran
Sećate li se onih starih mobilnih
telefona sa monohromatskm ekranima? Skoro da ste sasvim zaboravili na njih, zar
ne, iako su bili vaši neizostavni pratioci pre manje od 10 godina. Iz današnje
perspektive, možemo reći da su te sprave skučenih mogućnosti ("Halo, mama.
Položio sam ispit!") bile vesnici jednog novog doba. Doba koje se upravo
dešava i u kome smo okruženi mnoštvom ekrana. Telefoni su postali pametni(ji),
u međuvremenu su se pojavili tableti, e-čitači, nekada nedostižni lap topovi
više nisu misaone imenice za većinu od nas. Čak su i veliki bilbordi
progovorili jer umesto statičnih ili rol-ap postera, sve je više onih sa
video-ekranima. Dakle, svemoćni TV je dobio oštru konkurenciju.
Istraživanja koja se vrše zarad marketinških
kampanja možda najbolje oslikavaju tu sveopštu promenu jer u apsolutnim
brojkama, i to prilično visokim, govore koliko smo se svi mi uživeli u uloge
pilota svemirskih brodova koji simultano motre na više ekrana. Gugl je tako
prošle godine sproveo opsežnu analizu ponašanja korisnika koja je pokazala da
se čak 98 odsto ispitanih svakodnevno prebacuje s ekrana na ekran i to četiri
sata i 24 minuta u proseku. Što će reći: osam sati za rad, osam za spavanje,
četiri i po za ekrane, a tri i po za sve ostalo (doduše, uvek je moguće
"otkinuti" od spavanja ili vremena provedenog na poslu - to svi
radimo, zar ne).
![]() |
CITAT: Obećanja, velika obećanja su duša advertajzinga, Samuel Džonson (1709 –1784), jedan od najvećih autora engleske književnosti, esejist, biograf, leksikograf i književni kritičar |
Istraživanjem su identifikovane dve vrste korisnika koje su
nazvani sekvencijalni (oni koji menjaju ekrane u nizu, recimo: ujutro lap top,
tokom dana telefon, pred spavanje tablet) i simultani (prebacuju se s uređaja
na uređaj neprestano). Od njihovog ukupnog broja, pokazala je Guglova analiza,
78 procenata koristi različite uređaje prilikom opredeljivanja za kupovinu roba
ili usluga. Najčešće, u kupovinu se "kreće" putem pametnih telefona, a
proces poručivanja i plaćanja se završava na stonom računaru ili lap topu,
odnosno odlaskom na direktno kod prodavca. Još jedna zanimljivost: 81 odsto
ispitanih kaže da putem mobilnih telefona kupuje i ono što nisu planirali.
Jednostavno, obuzme ih šoperska strast kada vide reklamu na ekranu.
Mobilni uređaji su naročito upotrebljivi kada
se razmišlja o kupovini. Okidač za ulazak u proces
pretraživanje-poručivanje-plaćanje često su informacije o tekućim događajima,
lokacija na kojoj se nalazimo. Ipak, istraživanje je pokazalo da je ono što se
vidi na TV i dalje najčešći razlog za "udubljivanje" koje za krajnji
rezultat ima kupovinu. Za kompleksnije radnje, kao što su podrobnije
informisanje, naručivanje i plaćanje, prelazi se na desktop ili lap top računare.
Interesantan je i podatak da je svaka vrsta uređaja najpogodnija za neke od
aktivnosti. Pametni telefoni služe za orijentaciju "na terenu", tipa
gde je najbliži iz lanca omiljenih kafića. Stoni ili prenosni računari se
koriste za kupovnu onoga što u statistici nazivaju "trajna potrošna
dobra" (nameštaj, recimo), dok je tablet najpogodniji za planiranje
putovanja, godišnjih odmora, kupovinu poklona.
Jedno drugo istraživanje, ovaj put iz
perspektive velikih kompanija koje su prepoznale značaj multi skrin iskustva i
shodno tome su kreirale kampanje za različite platforme, donosi još
spektakularnije rezultate. Nilsen Media Lab je došao do nalaza da je odziv
publike na brend Volvo porastao za 75 procenata posle kampanje
"provučene" kroz sve uređaje, nasuprot 50 odsto u kampanji
sprovedenoj samo putem televizije. A Ribokovo predstavljanje brenda patika
RealFlex izazvalo je povećanje odziva publike za 131 procenat. Konkurentski
Adidas je postigao da video za kampanju "All-In" generiše publiku od
dva miliona gledalaca na računarima, tabletima i pametnim telefonima.
Dobra knjiga: "Likeable Social
Media" - Dave Kerpen

0 коментара