Šta je multi screen iskustvo: Pronađi me na pravom ekranu

06:43

Guglovo istraživanje pokazuje da se 98 odsto ispitanih svakodnevno prebacuje sa ekrana na ekran

Sećate li se onih starih mobilnih telefona sa monohromatskm ekranima? Skoro da ste sasvim zaboravili na njih, zar ne, iako su bili vaši neizostavni pratioci pre manje od 10 godina. Iz današnje perspektive, možemo reći da su te sprave skučenih mogućnosti ("Halo, mama. Položio sam ispit!") bile vesnici jednog novog doba. Doba koje se upravo dešava i u kome smo okruženi mnoštvom ekrana. Telefoni su postali pametni(ji), u međuvremenu su se pojavili tableti, e-čitači, nekada nedostižni lap topovi više nisu misaone imenice za većinu od nas. Čak su i veliki bilbordi progovorili jer umesto statičnih ili rol-ap postera, sve je više onih sa video-ekranima. Dakle, svemoćni TV je dobio oštru konkurenciju.

Istraživanja koja se vrše zarad marketinških kampanja možda najbolje oslikavaju tu sveopštu promenu jer u apsolutnim brojkama, i to prilično visokim, govore koliko smo se svi mi uživeli u uloge pilota svemirskih brodova koji simultano motre na više ekrana. Gugl je tako prošle godine sproveo opsežnu analizu ponašanja korisnika koja je pokazala da se čak 98 odsto ispitanih svakodnevno prebacuje s ekrana na ekran i to četiri sata i 24 minuta u proseku. Što će reći: osam sati za rad, osam za spavanje, četiri i po za ekrane, a tri i po za sve ostalo (doduše, uvek je moguće "otkinuti" od spavanja ili vremena provedenog na poslu - to svi radimo, zar ne).

CITAT: Obećanja, velika
obećanja su duša advertajzinga,
Samuel Džonson (1709 –1784),
jedan od najvećih autora engleske
književnosti, esejist, biograf,
leksikograf i književni kritičar
Istraživanjem su identifikovane dve vrste korisnika koje su nazvani sekvencijalni (oni koji menjaju ekrane u nizu, recimo: ujutro lap top, tokom dana telefon, pred spavanje tablet) i simultani (prebacuju se s uređaja na uređaj neprestano). Od njihovog ukupnog broja, pokazala je Guglova analiza, 78 procenata koristi različite uređaje prilikom opredeljivanja za kupovinu roba ili usluga. Najčešće, u kupovinu se "kreće" putem pametnih telefona, a proces poručivanja i plaćanja se završava na stonom računaru ili lap topu, odnosno odlaskom na direktno kod prodavca. Još jedna zanimljivost: 81 odsto ispitanih kaže da putem mobilnih telefona kupuje i ono što nisu planirali. Jednostavno, obuzme ih šoperska strast kada vide reklamu na ekranu.

Mobilni uređaji su naročito upotrebljivi kada se razmišlja o kupovini. Okidač za ulazak u proces pretraživanje-poručivanje-plaćanje često su informacije o tekućim događajima, lokacija na kojoj se nalazimo. Ipak, istraživanje je pokazalo da je ono što se vidi na TV i dalje najčešći razlog za "udubljivanje" koje za krajnji rezultat ima kupovinu. Za kompleksnije radnje, kao što su podrobnije informisanje, naručivanje i plaćanje, prelazi se na desktop ili lap top računare. Interesantan je i podatak da je svaka vrsta uređaja najpogodnija za neke od aktivnosti. Pametni telefoni služe za orijentaciju "na terenu", tipa gde je najbliži iz lanca omiljenih kafića. Stoni ili prenosni računari se koriste za kupovnu onoga što u statistici nazivaju "trajna potrošna dobra" (nameštaj, recimo), dok je tablet najpogodniji za planiranje putovanja, godišnjih odmora, kupovinu poklona.

Jedno drugo istraživanje, ovaj put iz perspektive velikih kompanija koje su prepoznale značaj multi skrin iskustva i shodno tome su kreirale kampanje za različite platforme, donosi još spektakularnije rezultate. Nilsen Media Lab je došao do nalaza da je odziv publike na brend Volvo porastao za 75 procenata posle kampanje "provučene" kroz sve uređaje, nasuprot 50 odsto u kampanji sprovedenoj samo putem televizije. A Ribokovo predstavljanje brenda patika RealFlex izazvalo je povećanje odziva publike za 131 procenat. Konkurentski Adidas je postigao da video za kampanju "All-In" generiše publiku od dva miliona gledalaca na računarima, tabletima i pametnim telefonima.

Dobra knjiga: "Likeable Social Media" - Dave Kerpen


Preporuka prijatelja je mnogo moćnija od bilo koje reklame. U eri Fejsbuka, Tvitera i ostalih društvenih mreža preporuka može da putuje dalje i brže nego ikada pre. Likeable Social Media ukazuje baš na to: na moć starog načina oglašavanja „od usta do usta”, ali u novom okruženju. I što je još važnije, kako da angažujete svoje mušterije da sami, bez naknade, šire informacije o vašim proizvodima ili uslugama. Istovremeno, prema oceni stručne kritike, koja je naklonjena ovoj knjizi, ukazuje se da je autor uspeo da dokaže da je humanost i iz nje proizašla odmerenost recept za uspeh kampanja na društvenim mrežama. A autor Dejv Kerpen je svakako znalac. On je koosnivač i glavni menadžer u firmi Likeable, koja je osvojila brojne nagrade za oglasne kampanje po principu „od usta do usta”. Iako njegov tim ima svega šezdesetak ljudi, firma Likeable je 2011. i 2012. uvrštena na listu 500 najbrže rastućih privatnih kompanija u Sjedinjenim Američkim Državama. Karpen je dokazan i kao pisac jer je saradnik Vašington posta i Hunfington posta. O njegovom radu su izveštavali Bi-Bi-Si, Si-Bi-Es, Njujork tajms... Sve u svemu, zanimljivo štivo koje na nenametljiv način uvodi u šareniš društvenih mreža.

You Might Also Like

0 коментара