Šta to narod tamo gleda?
15:32Rezultati istraživanja televizijskog auditorijuma Srbije
Najnovije istraživanja
televizijskog auditorijuma u Srbiji, koje je uradila agencija
Partner razbija iluziju da smo tv-mani, odnosno da čak do 70
procenata stanovništva redovno prati televizijske programe.
Istraživanje je trajalo od januara i obuhvatilo je 1.300 građana
starijih od deset godina, koji su svakodnevno popunjavali
upitnike i beležili svoje utiske o pojedinačnim emisijama i tv-
programima.
Kad gledamo televiziju, pokazuje
istraživanje, najviše volimo serije. Od 6,8 miliona, koliko
broji stanovništvo starije od deset godina u Srbiji bez Kosova, čak
3,3 miliona gledalaca pratilo je reprizu Boljeg života. Seriju
Ljovisna prosečno je gledalo oko 2,7 miliona građana Srbije, a
italijansku Hobotnicu oko 2 miliona.
Sportski programi dolaze iza serija po
gledanosti, sa približno istim brojem publike kao i informativne
emisije, pošto pojedini prenosi beleže i do 1,7 miliona
gledalaca. Kad su u pitanju filmovi, broj konzumenata se kreće oko
jednog miliona.
Od pojedinačnih emisija, inače,
najgledanija je Maksovizija na TV Pink, koju prosečno prati
publika od 1,13 miliona. Za njom sledi Košava klub Trećeg kanala
RTS-a sa 1,09 miliona gledalaca. Istraživači su došli i do podatka
da je reprizu šoua Zdravka Čolića 2. februara gledalo 1,06
miliona gledalaca. Među najgledanijim emisijama u proteklom
periodu bili su i Ipak se okreće (RTS 2), Zam (Pink), Nedeljno popodne
(RTS 1), Siti (Pink), A što ne bi moglo (Pink) i Europink (Pink).
Inače, najzanimljivijim se čine
rezultati o gledanosti informativnih emisija. Od prosečnih 3
miliona gledalaca koji u večernjim satima prate televiziju, čak
2 miliona njih obavezno pogleda drugi Dnevnik RTS-a. Na drugom mestu
po gledanosti plasirale su se Vesti u 7 Studija B, sa tek 450
hiljada gledalaca. Kao i kod većine stanica i BK - telekom povećava
broj gledalaca tokom informativnih emisija, pošto Telefakt prati
oko 300 hiljada ljudi. Jedino TV Politika gubi gledaoce za vreme
svoje emisije vesti Dan, kada gledanost opada sa oko 150 hiljada na
ispo 80 hiljada konzumenata.
Na osnovu ovih podataka lako je zaključiti
da najviše stanovnika Srbije prati programe RTS-a, što je
razumljivo obzirom da ova tv-kuća “najpedantnije” pokriva teritoriju
Republike svojim signalom. Međutim, posle Dnevnika 2, dolazi do
svojevrsne prekonpozicije u gledalačkoj strukturi, čija sve većina
opredeljuje za Treći kanal. U proseku oko 1,2 miliona gledalaca
prati seriju na ovom programu od 21 čas, ali i onu u kasnim satima.
Milionsku brojku po gledanosti jedino uspeva da dosegne još TV
Pink, koji okuplja veliku publiku tokom emisija zabavnog
karaktera i u vreme kada se prikazuju filmovi.
Broj gledalaca, inače, značajno se uvećava
kod svih stanica tokom vikenda, pa tako RTS 1 svoj maksimum dostiže
dedeljom od 19,30 do 21 čas, kada okuplja publiku od 2 miliona. Istog
dana isti broj publike ima 3K, i to u vreme reprize domaće serije. TV
Pink dostiže zenit subotom iza 21 časa, kada ovaj program prati
milion gledalaca.
U Beogradu, stvari su nešto drugačije,
pošto u prestonici program
emituje 10 televizijskih stanica. Pored njih, Beograđani mogu da
prate tri televizijska kanala iz Novog Sada, a u pojedine delove
grada dopire signal SRT Republike Srpske i Hrvatske televizije.
Gledalački maksimum od 300 hiljada
dosežu Pink subotom od 21 časa do ponoći i 3K nedeljom u vreme
ciklusa Seraja koju ste voleli. Drugi Dnevnik RTS-a za sebe vezuje
220 hiljada gledalaca. Za petama su mu Vesti u 7 Studija B, koje
prati oko 170 hiljada Beograđana. Posle večernjih vesti, publiku
ravnopravno dele RTS 1, Pink, 3K i BK - Telekom, sa po 100 do 150
hiljada gledalaca. Inače, pored pomenutih TV Pinka i 3K, gledalačni
maksimum kod ostalih beograskih stanica je sledeći: Vesti u 7
Studija B nedeljom gleda 200 hiljada Beograđana, dok 150 hiljada
njih bira program BK-Telekom iza 23 časa istog dana. Art televizija
subotom iza 22,30 okuplja oko 90 hiljada gledalaca.
Istraživanje je sprovedeno na
teritoriji Srbije bez Kosova. Međutim, anketari agencije
Partner ispitali su i 200 punoletnoh Albanaca sa Kosova. Rezultati pokazuju da je među
kosovskim Albancima najgledaniji Treći kanal, koji prati 45 odsto
albanske populacije. RTS 1 gleda nešto više od 30 procenata
Albanaca, a BK-Telekom oko 12 odsto. Zanimljivo je da nacionalnu
televiziju Albanije gleda svega 7 odsto ispitanika.
Međutim,
dok u Srbiji bez Kosova oko 7 odsto domaćinstava ima satelitske
antene, na Kosovu i Metohiji ta brojka doseže 32 procenta. Od onih
koji mogu da prate satelitske programe, 22 odsto se opredeljuje za
satelitsku televiziju Albanije. Zanimljivo je da se među
omiljenim satelitskim programima kod kosovskih Albanaca, pored
RTL 2, Euro njuza, Euro sporta, nalaze dva turska zabavna kanala i
satelitski program Hrvatske radio televizije.
Danas, april 1998.
0 коментара