Veštačke oči ili novi početak?
08:50Kampanja o kojoj se priča: „Kako preživeti grozan posao ili pronaći bolji“
Na sajtu Poslovi.infostud.com je potkraj prošle godine pokrenuto
istraživanje na temu promene posla u Srbiji. Za samo četiri dana oko 7.600
ispitanika popunilo je onlajn anketu. Tim koji upravlja Infostudom zanimalo je
koliko ljudi razmišlja o promeni posla, koliko su zadovoljni poslom koji
trenutno rade, šta ih na radnom mestu najviše motiviše, da li bi pristali na
preseljenje ili prekvalifikaciju zbog boljeg posla. Rezultati su frapantni, a
ističe se ovaj: oko 70 odsto ispitanika je navelo da razmišlja o promeni
trenutnog posla, dok je svega jedan procenat anketiranih naveo da im drugi
posao uopšte nije na pameti.
Na pitanje da li
su zadovoljni poslom, više od polovine ispitanika je navelo da nije ni
zadovoljno ni nezadovoljno. Duboko nezadovoljstvo oseća oko trećina ispitanih,
dok je samo 14 odsto anketiranih navelo da je u potpunosti zadovoljno trenutnim
radnim mestom. Nazadovoljstvo je najveće među ljudima koji imaju između pet i
deset godina radnog iskustva. Glavni razlozi zbog kojih bi zaposleni promenili
posao su mobing na radnom mestu, niska primanja, nedovoljno vremena za privatni
život, kao i pronalazak boljeg posla.
- Pod utiskom rezultata istraživanja pokrenuli smo
kampanju čiju okosnicu čini istoimena elektronska knjiga „Kako preživeti grozan
posao ili pronaći bolji“, koja se nalazi na sajtu i čiji autori su iz Njuz neta
i kreativni tim agencije McCann Beograd, tviteraši i javne ličnosti. Kroz naoko
apsurdne savete za preživljavanje groznog posla ( npr. Kako naći opravdane
razloge za neopravdane izostanke, Psihoza zvana ponedeljak) želeli smo da sve
one koji razmišljaju o promeni posla podstaknemo na razmišljanje da li ih posao
koji rade ispunjava i čini zadovoljnima, da li na njemu ostvaruju svoje
ambicije i imaju šansu za napredovanje, ili svoje najbolje godine i kreativnu
energiju provode na poslu koji ne vole, izmišljajući svakodnevno izgovore za
“preživljavanje groznog posla” koji su kroz savete opisani u knjizi - kaže Tatjana Vidaković, zadužena
za odnose sa javnošću u Infostudu.
Kreativnost ove kampanje je zaista upečatljiva: savete iz
knjige moguće je pročitati i na autobuskim stajalištima, u vozilima GSP-a,
poštama, na omotima kafa za poneti. Putem društvenih mreža pozvani su svi koji
imaju šta da kažu na ovu temu da sa ostalima podele svoja razmišljanja. Osim
elektronske knjige pripremljen je i „set rekvizita za preživljavanje groznog
posla“ koji je detaljno predstavljen u video-zapisu na Jutjubu, a čine ga „korisni
rekviziti“ kao što su veštačke oči koje se lepe na kapke tako da se nesmetano
može uživati u snu i bez remećenja REM faze tokom radnog vremena, a služi i kao
odlična zaštita od zračenja LCD monitora…
- Ako je neko „šampion“ kancelarije u brzom sastavljanju
samostrela, umesto rokovnika nalazi da mu je daleko korisnija naša sveska
žvrljara, a veštačke oči koristi više puta u toku dana, možda je zaista vreme
za promenu postojećeg i pronalazak boljeg posla, poručuje Tatjana. Ona
objašnjava da ova akcija za cilj nije imala klasično repozicioniranje i
rebrendiranje sajta Poslovi.infostud.com jer je on osim kandidatima koji traže
prvi posao oduvek bio namenjen i onima koji žele da promene posao i već imaju
radno iskustvo.
- Rezultati istraživanja o promeni posla su nas samo
podstakli da se ovom kampanjom jasnije obratimo ljudima koji žele da promene
postojeći posao i podsetimo ih da na našem sajtu pored oglasa za ljude bez
iskustva, postoji i veliki broj oglasa za sve one koji žele da promene postojeće
zaposlenje. Kampanjom snažnije želimo da ohrabrimo ljude da krenu u potragu za
radnim uslovima i okruženjem koje će im više odgovarati – kaže Tatjana
Vidaković.
Gostujući kolumnista:
Aleksandra Radivojević
marketing menadžer u Njuz netu
Humor u marketingu
Infostud: „Kako
preživeti grozan posao ili pronaći bolji“
Nedavno je na internetu osvanuo i zaživeo humoristički
priručnik „Kako preživeti grozan posao ili pronaći bolji“ u okviru kampanje
kompanije. Ekipa onlajn medija Njuz net uzela je učešće u kampanji kroz
kreiranje dva poglavlja ovog priručnika i njeno promovisanje na našem sajtu.
Bili smo zaduženi za pisanje dva poglavlja „Kako
prebaciti svoje obaveze na drugog“ i „Što ranije malo ranije izaći s posla“. Ove
teme, kao i cela kampanja, „legle“ su nam savršeno, jer je u pitanju sadržaj
koji mi inače kreiramo. Bave se stereotipima i svakodnevicom zaposlenih ljudi
koji nisu preterano entuzijastični za svojim poslom, a ipak nisu spremni na
promene i potragu za novim. Infostud pred njih postavlja dve jasne opcije:
„preživljavajte“ ili „nađite novi posao“.
Zašto je humor pravi način za predstavljanje ove
kampanje?
Većina ljudi voli da se smeje. Kada prisustvujemo
različitim prezentacijama, sastancima ili treninzima, osoba koja se šali se
uvek dopadne ljudima i uliva im poverenje. Ona nema sterilni, „profesionalni“
pristup kojim gradi ogradu oko sebe, već poziva na bliskost i opuštenu
atmosferu. A kampanja Infostuda baš kroz
humor treba da izazove osećaj koji bi mogao da se opiše kao: „svi smo isti u
ovome i svi imamo iste probleme“.
Humor ostaje u sećanju. Složićete se da postoje kampanje
i reklame kojih se sećamo i one kojih se baš i ne sećamo. Jedna prosečna osoba
se u toku dana sretne sa nizom promotivnih sadržaja putem različitih kanala
komunikacije. Svaka kompanija ima cilj da kod te osobe izazove onaj „vau“ utisak.
Humor je idealan alat za to, zato što kompaniju postavlja na isti nivo sa
korisnicima njenih usluga, prilazi njihovim emocijama i ulepšava im dan. Humor
pokreće lučenje endorfina, hormona sreće, koji prenesenu poruku ostavlja u
sećanju ljudi.
Humor = viralnost. Danas svaka kompanija teži tome da njena kampanja postane viralna. Viralni sadržaj se ne kreira, on se desi. Ali ukoliko se sadržaj bazira na humoru, šanse za njegovu viralnost su desetostruko veće. Ova kampanja je postala viralna upravo zbog njenog humorističkog pristupa. Zavladala je društvenim mrežama, postala deo cirkularnih mejlova koji se razmenjuju među kolegama, sretali smo je na različitim internet portalima itd. Ona je ulepšala sumorni radni dan i poslala jasnu poruku: „Ako vam se ne dopada vaša realnost, promenite je“.
Kao što sam na početku naznačila, pored toga što smo
radili na izdradi priručnika, učestvovali smo i u njegovoj promociji. Promocija
ovog priručnika je realizovana na sajtu www.njuz.net kroz nejtiv advertajzing
(native advertising) u formi teksta
„Ponedeljak na poslu manje naporan ako radiš vikendom“ i testa „Koliko volite
svoj posao“.
Nejtiv advertajzing je karakterističan po tome što
predstavlja sponzorisane objave koje su u potpunosti u skladu sa celokupnim
sadržajem sajta. Tekst i test predstavljaju sadržaj koji bismo obavili i da
nije sponzorisan. I upravo u tome leži srž njihove viralnosti. Naši čitaoci su
čitali te objave i delili ih na društvenim mrežama, tako da se promocija
premestila sa našeg sajta na druge kanale komunikacije i postala viralna.
Rad na ovoj kampanji je za nas bio veliko uživanje i
voleli bismo da na srpskoj marketinškoj sceni bude više projekata baziranih na
humoru, kampanja koje osvajaju publiku, njihove emocije i teraju ih na akciju.
0 коментара