Svetski almanah ljudi - Poruke Beograđana

09:47

Kao predstavnik Srbije, učestvujem u zanimljivom projektu „Svetski almanah ljudi“. Projekat vodi nevladina organizacija iz Litvanije, a cilj je da 2017. objave priče sa ljudima iz gradova sa više od milion stanovnika. Ja sam pronašao „mojih pet“, postavio im pitanja. Evo njihovih odgovora sa fotografijama, poređanih onako kako sam ih dobijao...


Đurađ (29)

Kako se osećaš danas?
Zadovoljan i umoran Učestvujem u pripremi festivala koji obuhvata svih devet vrsta umetnosti i održava se u napuštenoj ciglani. Visio sam na konopcima i slikao sam jedan veliki zid.

Šta se trenutno dešava u tvom životu?
U mom životu traje ekspanzija po pitanju rada. Crta se stalno, na festivalima, za naručioce. Non stop se putuje, spava u autobusima, kod nekih ljudi. Radno, izuzetno radno.

Koja je tvoja poruka ljudima sveta?
Volite se, ljudi.

Kako sebe vidiš za pet godina?
Za pet godina vidim kako radim velike zidove i putujem po svetu i da mogu da živim od toga




Sanja (23)

Kako se osećaš danas?
Prodajem ručno rađene kožne sandale Tabanica sa tvrdim povezom. I baš mi je lepo danas.

Šta se trenutno dešava u tvom životu?
Trenutno se dešava svašta. Tetoviram, dizajniram, studiram. Osećam se srećno i zadovoljno u nekom napretku.

Koja je tvoja poruka ljudima sveta?
Poručila bih svim ljudima da budu što bolji u onome što rade i da se vole.

Kako sebe vidiš za pet godina?
Za pet godina bih volela da budem negde na moru. Volela bih da odem malo dalje, ali da se kasnije vratim sa nekom boljom porukom



Dragana (44)

Kako se osećaš danas?
Kao što peva Lu Rid u „Perfect Day“ – „Living with someone tha makes each day a perfect one“. Osim dela sa zoo vrtom, pošto mislim da su oni veoma depresivni.

Šta se trenutno dešava u tvom životu?
Pokušavam da živim sadašnji trenutak i istovremeno da budem pripremljena za budućnost. Gotovo svakodnevno učim nešto korisno.

Koja je tvoja poruka ljudima sveta?
Humanost iznad profita!

Kako sebe vidiš za pet godina?
Pa, pet godina je veoma dug period u zemlji u kojoj živim. tako, nadam se da ću za pet godina biti u stanju da pravim planove za narednih pet godina.
  

Branko (45)

Kako si danas?
Danas je nedelja. Uglavnom deluje kao da jeste. Šetam ulicama i zavidim ljudima koje vidim, zastajem i okrećem se za njima. Trudne žene hvataju za ruke “svoje”muškarce, „radne“ žene besne na svoju decu, “slobodni” muškarci gledaju neprimereno u helanke
mlađim ženama. Kažem, ne nije nedelja. I radujem se, drugima je gore nego meni. Ja samo mislim kako da ne mislim o sutrašnjim obavezama. Nemam problema sa obavezama. Brine me ono što do mene nije. Drugi. Oni ili “Oni”..il kogod, al daj SAMO da su na mojoj strani…daj…hm,mislim: Ako oni urade ono što treba, ma uradim ja prvi, ako ja uradim, možda urade i oni, pa i ako ne urade, ajd ja da uradim al posle njih, al ček ko treba šta da radi, a ko da URADI…hm..nerešivo…zasad. Meni. Al ajd da se zapitam ponovo…i…ne, opet ne bih znao red: šta je to u Čoveku, u Ljudima, u Meni. Šta je to, šta ih TO muči i zašto ne bismo mogli jednostavno i bogougodno da dočekamo PRVU sledeću
nedelju, ne ovog ili onog kalendara, ne ove ili neke sledeće godine, ne u ovoj ili onoj veri ili neveri, ne u onom što biti neće, nego u onome što je SAD, što učiniti sad, tad, ma sad!!!
…Sedmog dana meseca Av Komforter-a,a ne Nisana.(!?nap.aut.)….i reci mi:
ŠTA JE TO ŠTO NEDOSTAJE DA BUDEM DANAS SRETAN KAD ME NEKO PITA; DA ISKRENO I BEZ STIDA I SRAMA I ZAVISTI TUĐE USUDIM SE REĆI DA SAM…..
”I am fine, thank you on your question, and I m feeling JUST happy…”(nap.prev.)

Šta se trenutno dešava u tvom životu?
Pokušavam da uzmem uzde kontrole nad vlastitim životom. Ne uspevam. Lažem.
Uspevam. Više nego dovoljno, ali ne znam prema čemu ili prema kome da se orijentišem.
Zapad, Istok, Čovek, Društvo, Socijalizam, Komunizam, Država, Pojedinac, Oni, Mi… Pitam se gde sam tu Ja. Da,odgovaram na pogrešno pitanje, znam i to sa zakašnjenjem al poenta je: Osećam se zbunjeno i ZAPITANO. Čini mi se da to odgovorih prethodno, sad videh, no eto da bi znao šta mi se dešava sa nazovi mojim životom, morao bih da znam bar kako se osećam..hm…čini mi se. Ma šta da ti kažem nesuđeni čitaoče, mom Životu dešava se SKORO pa sve isto kao I TVOM. Pardon, Mom životu se dešava nažalost skoro pa stalno jedno te isto, dešava mu se nešto ali wtf. ja slabo pratim, dešava mu se nešto, pa ja nešto mislim, jbg. valjda je on moj, a ne ja njegov il pretpostavljam da on i ja treba da budemo JEDNO pa da nam se dešava ISTO …no možda je sve to
uobrazilja…nisam protiv tog, na tome rastao, time sebe hranio, druge istim privlačio i privlačim, a po potrebi odbijam, sve u svemu kad bi se pojednostavio na pitanje, osećam se: UOBRAŽENO a mislim da mi se i to ISTO i dešava upravo SADA u mom Životu i nad njim se dešava, prosto neka uobrazilja tj. Iluzija. No, ne znam…ŠTA DA TI KAŽEM, osim:
Oprosti,kad moj život bude moj,reći ću ti.

Šta je tvoja poruka ljudima sveta?
“Ljubav NEĆE pobediti ako nema kritičnu(nap. aut. ne kritičku!) MASU” PS. Pošto ne znam šta sebi da kažem, nemam šta da kažem drugima, a kamoli celom svetu, najbolje što
mogu, da citiram prethodne iliti prethodnike, što i tebi savetujem.
.
Kako sebe vidiš za pet godina?
U istom danu. Čitajući Kanta, Kjergegora, Ničea, Šopenhaueara I Irvinga Jaloma koji piše o istom. Vidim sebe u JEDNOM TE ISTOM danu. Al tešim se, bar se vidim, neradujem se, no otaljavam, sebe da sam video na tvoja pitanja glupa odgovarao ne bih…SAD, a kamoli Sutra. Sutra je uvek Malo. Malo (je) Sutra…lokalizam. Oprosti.
Mi nedeljom I dalje ponekad jedemo konzervu.Kupujem peršun na pijaci punoj lepog povrća, cveća i GMO naduvanih pantljičara. Ne, ne mogu oni nama uzeti Nedelju…ako sad nije, dodi će…restorani zatvoreni, al nama oči pune, duša nam vapi za onim što nama PRIPADA, to smo imali oduvek, a sad nismo u stanju ni da se čestito pokajemo, nek drugi vode politiku, zemlju, ma nek i gaje to povrće na steroidima, mi napravimo sebi svoju Nedelju. Sve sa konzervama ne bi li evocirali uspomene vlastite…ne,nije problem, lepota je u oku posmatrača,kao što reče Niče…(nap.aut.namerna greškasarkazam)
Oprosti,pitao si me za mejl na kom me nadješ za 5 godina!?


Aleksandra (24)


Kako se osećaš danas?
Veoma sam entuzijastična. Upravo tražim neke online kurseve kako bih unapredila svoje znanje iz fotografije i jezika. I nadam se suncu, pošto je ovih dana oblačno

Šta se trenutno dešava u tvom životu?
Trenutno pokušavam da ostvarim neke svoje životne planove, kao što je širenje mojih vidika i prikupljanje više iskustva. Učim mađarski kako bih dobila mađarsko državljanstvo. Želim da iskoristim tu priliku zato što želim da putujem po svetu, da srećem ljude na raznim stranama i da dobijem neki dobar posao u EU.

Koja je tvoja poruka ljudima sveta?
Sledite svoje snove, poštujte sebe, poštujte razlike među ljudima i poštujte okruženje u kojem živite jer imamo samo jednu Zemlju.

Kako sebe vidiš za pet godina?
Nadam se da ću imati dobar posao koji će mi pričinjavati zadovoljstvo, pomoći mi da vidim svet i da stvorim sopstvenu porodicu.


You Might Also Like

0 коментара