Naočare za sunce: Govore dok sakrivaju
19:58Naočare za sunce su nezaobilazne u skoro svim prilikama. Ipak, najčešće se nose tokom leta pa su zato, uoči predstojeće sezone, „propisani” novi trendovi. Iako mogu biti veoma skupe, i sa malo para moguće je „nabaciti” naočare u skladu sa modnim smernicama. Šta više, to je nezaobilazan kriterijum pri kupovini jer uloga ovakvih „cvika” nikada nije samo zaštita od sunca (ili od pogleda). Podjednako važan „zadatak” je i nemi govor naočara o ukusu i statusu onih koji ih nose
Bulgarijeve
naočare za sunce u kutiji sa zmijom otrovnicom! U poznatom londonoskom butiku
priredili su atraktivan prizor za mušterije, ali i pronašli pouzdanog stražara
za naočare koje su koštale 120.000 dolara. Međutim, ako ste pomislili da su to
bile najskuplje „cvike“ na svetu, prevarili ste se. Ovih dana aktuelne su
naočare za sunce sa potpisom Dolče Gabane. Iako imaju okvir od zlata, kao i
specijalna stakla, cena od 383.690 dolara deluje nestvarno.
Većina
ljudi na svetu, i to onih bogatijih, za naočare izdvaja između 50 i 150 dolara.
Zato su mediji pre nekoliko godina preneli vest da je glumica Šeron Stoun
dobila ručno pravljene od već pomenutog Bulgarija za 400 dolara. Istina, na
tržištu se mogu naći i primerci koji koštaju preko 1.000 dolara, kao što
naočari iz Fendijeve radionice. U samom vrhu, barem kada je reč o „cvikama“
koje može priuštiti veći broj ljudi, nalazi se model dizajnera Mosa Lipova, sa
ramom od nojeve kosti i aligatorske kože. Cena: 3.800 dolara.
Da
li je to mnogo para za par stakala u boji i okvir, pa čak i ako je on načinjen
od retko upotrebljavanih materijala? Ako uzmemo da je donja cena za kvalitetne
(i brendirane) naočare oko 100 dolara, onda ispada da je delo Mosa Lipova 38
puta skuplje. Prevedeno u svet automobila, to bi izgledalo ovako: ako
najjeftinije, ali iole kvalitetno vozilo košta 7.500 evra, onda za ono skuplje
38 puta treba izdvojiti 285.000 evra. A tada smo, kada je o automobilima reč, u
društvu ferarija, bugatija, masaratija.
Ove sezone
Naočare
za sunce su odavno nezaobilazan modni detalj za sve prilike. Nose se na
skijaškim stazama (i oko njih), tokom svakodnevne jurnjave kroz urbanu džunglu,
čak i u zatvorenom, te u sitnim (noćim) satima. Ipak, u svim ovim situacijama
može se nekako i bez njih, ali je nezamislivo „raspariti” naočare od leta, naročito
od letovanja. A kako smo na pragu sezone odmora, priča o naočarama za sunce je definitivno
aktuelna. Prethodnih meseci utvrđene su modne smernice, a zatim su novi modeli
stigli u prodavnice.
Ipak,
za razliku od garderobe ili obuće gde se trendovi menjaju svake sezone, kod
naočara glavna pravila mogu da potraju i više godina. Tako je i uoči
nastupajućeg leta: uglavnom će važiti odrednice ustanovljene pre četiri-pet
godina, mada sa nekim izmenama. Glavni trend ostaju veliki ramovi, a poznavaoci
modnih kretanja kažu da će tako biti barem još ove i sledeće godine. Važi i
retro-fazon, ali u tekućoj sezoni u fokusu su 70-te, a ne 60-te kao lane.
Kada
su u pitanju žene, preporuka broj jedan su naočare sa velikim plastičnim
okvirima u boji i okruglim staklima, nalik na karakteristične „cvike” Džona
Lenona. Iz prethodne sezone prenet je takozvani „avijatičarski“ stil koji će
ovog leta biti trendi i za muškarce, i za žene. Novi trend su „gradient“
stakla, sa „opadanjem” boje od gore na dole (blagi prelaz iz crne ka providnom).
Prema najavama, trebalo bi da bude popularno i nošenje običnih naočara (bez
dioptrije) umesto onih za sunce.
Pod obavezno
Slično
tvrdnji teoretičara Maršala Makluana da svako ljudsko čulo ima veštački
nastavak, neko je o naočarima za sunce kazao da su one produžetak
individualnosti u spoljni svet. Međutim, pojedini sociolozi i psiholozi tvrde
sasvim suprotno. Po njima, naočare često služe za sakrivanje sopstvenog
(ne)raspoloženja od tuđih pogleda. S druge strane, stakla za sunce gotovo uvek
doprinose „cool” izgledu (što nije slučaj sa naočarama za dioptriju), pa ih mnogi
koriste kao terapiju za podizanje samopouzdanja.
Istorija
je zabeležila da je rimski imperator Neron gledao gladijatorske borbe sa
brušenim smaragdima na očima. Kineske sudije su tokom 12. veka koristile panele
od kvarca dok su ispitivali okrivljene. Uz to pomagalo su krili pogled i
ekspresiju lica sa ciljem da ne utiču na odgovore ispitanika. U 18. veku
pojavile su se preteče današnjih naočara za vid. Zanimljivo, prve „cvike” za
sunce (sa braon staklima) nosili su oboleli od sifilisa. Tokom 19. i početkom
20. veka lekari su ih davali tim bolesnicima pošto je njima smetala svetlost.
Naočare
za sunce su na velika vrata ušle u modu tokom ere nemog filma. Popularni glumci
su ih nosili, a njihovi obožavaoci su ih oponašali. Obično se misli da su
zvezde velikog ekrana izabrale naočare kao modni detalj koji je „pojačavao”
njihovu estradnu veličinu. Takođe, smatra se da su one služile i za
„sakrivanje” od nasrtljivih fanova. Međutim, istina je sasvim drugačija. U
pionirskim danima tehnika snimanja filmova je zahtevala jake reflektore bez
filtera zbog čega su glumci bili jako osetljivi na svaku vrstu svetlosti.
0 коментара