Naočare za sunce: Govore dok sakrivaju

19:58

Naočare za sunce su nezaobilazne u skoro svim prilikama. Ipak, najčešće se nose tokom leta pa su zato, uoči predstojeće sezone, „propisani” novi trendovi. Iako mogu biti veoma skupe, i sa malo para moguće je „nabaciti” naočare u skladu sa modnim smernicama. Šta više, to je nezaobilazan kriterijum pri kupovini jer uloga ovakvih „cvika” nikada nije samo zaštita od sunca (ili od pogleda). Podjednako važan „zadatak” je i nemi govor naočara o ukusu i statusu onih koji ih nose

Bulgarijeve naočare za sunce u kutiji sa zmijom otrovnicom! U poznatom londonoskom butiku priredili su atraktivan prizor za mušterije, ali i pronašli pouzdanog stražara za naočare koje su koštale 120.000 dolara. Međutim, ako ste pomislili da su to bile najskuplje „cvike“ na svetu, prevarili ste se. Ovih dana aktuelne su naočare za sunce sa potpisom Dolče Gabane. Iako imaju okvir od zlata, kao i specijalna stakla, cena od 383.690 dolara deluje nestvarno.
Većina ljudi na svetu, i to onih bogatijih, za naočare izdvaja između 50 i 150 dolara. Zato su mediji pre nekoliko godina preneli vest da je glumica Šeron Stoun dobila ručno pravljene od već pomenutog Bulgarija za 400 dolara. Istina, na tržištu se mogu naći i primerci koji koštaju preko 1.000 dolara, kao što naočari iz Fendijeve radionice. U samom vrhu, barem kada je reč o „cvikama“ koje može priuštiti veći broj ljudi, nalazi se model dizajnera Mosa Lipova, sa ramom od nojeve kosti i aligatorske kože. Cena: 3.800 dolara.
Da li je to mnogo para za par stakala u boji i okvir, pa čak i ako je on načinjen od retko upotrebljavanih materijala? Ako uzmemo da je donja cena za kvalitetne (i brendirane) naočare oko 100 dolara, onda ispada da je delo Mosa Lipova 38 puta skuplje. Prevedeno u svet automobila, to bi izgledalo ovako: ako najjeftinije, ali iole kvalitetno vozilo košta 7.500 evra, onda za ono skuplje 38 puta treba izdvojiti 285.000 evra. A tada smo, kada je o automobilima reč, u društvu ferarija, bugatija, masaratija.

Ove sezone

Naočare za sunce su odavno nezaobilazan modni detalj za sve prilike. Nose se na skijaškim stazama (i oko njih), tokom svakodnevne jurnjave kroz urbanu džunglu, čak i u zatvorenom, te u sitnim (noćim) satima. Ipak, u svim ovim situacijama može se nekako i bez njih, ali je nezamislivo „raspariti” naočare od leta, naročito od letovanja. A kako smo na pragu sezone odmora, priča o naočarama za sunce je definitivno aktuelna. Prethodnih meseci utvrđene su modne smernice, a zatim su novi modeli stigli u prodavnice.
Ipak, za razliku od garderobe ili obuće gde se trendovi menjaju svake sezone, kod naočara glavna pravila mogu da potraju i više godina. Tako je i uoči nastupajućeg leta: uglavnom će važiti odrednice ustanovljene pre četiri-pet godina, mada sa nekim izmenama. Glavni trend ostaju veliki ramovi, a poznavaoci modnih kretanja kažu da će tako biti barem još ove i sledeće godine. Važi i retro-fazon, ali u tekućoj sezoni u fokusu su 70-te, a ne 60-te kao lane.
Kada su u pitanju žene, preporuka broj jedan su naočare sa velikim plastičnim okvirima u boji i okruglim staklima, nalik na karakteristične „cvike” Džona Lenona. Iz prethodne sezone prenet je takozvani „avijatičarski“ stil koji će ovog leta biti trendi i za muškarce, i za žene. Novi trend su „gradient“ stakla, sa „opadanjem” boje od gore na dole (blagi prelaz iz crne ka providnom). Prema najavama, trebalo bi da bude popularno i nošenje običnih naočara (bez dioptrije) umesto onih za sunce.
           
Pod obavezno

Slično tvrdnji teoretičara Maršala Makluana da svako ljudsko čulo ima veštački nastavak, neko je o naočarima za sunce kazao da su one produžetak individualnosti u spoljni svet. Međutim, pojedini sociolozi i psiholozi tvrde sasvim suprotno. Po njima, naočare često služe za sakrivanje sopstvenog (ne)raspoloženja od tuđih pogleda. S druge strane, stakla za sunce gotovo uvek doprinose „cool” izgledu (što nije slučaj sa naočarama za dioptriju), pa ih mnogi koriste kao terapiju za podizanje samopouzdanja.
Istorija je zabeležila da je rimski imperator Neron gledao gladijatorske borbe sa brušenim smaragdima na očima. Kineske sudije su tokom 12. veka koristile panele od kvarca dok su ispitivali okrivljene. Uz to pomagalo su krili pogled i ekspresiju lica sa ciljem da ne utiču na odgovore ispitanika. U 18. veku pojavile su se preteče današnjih naočara za vid. Zanimljivo, prve „cvike” za sunce (sa braon staklima) nosili su oboleli od sifilisa. Tokom 19. i početkom 20. veka lekari su ih davali tim bolesnicima pošto je njima smetala svetlost.

Naočare za sunce su na velika vrata ušle u modu tokom ere nemog filma. Popularni glumci su ih nosili, a njihovi obožavaoci su ih oponašali. Obično se misli da su zvezde velikog ekrana izabrale naočare kao modni detalj koji je „pojačavao” njihovu estradnu veličinu. Takođe, smatra se da su one služile i za „sakrivanje” od nasrtljivih fanova. Međutim, istina je sasvim drugačija. U pionirskim danima tehnika snimanja filmova je zahtevala jake reflektore bez filtera zbog čega su glumci bili jako osetljivi na svaku vrstu svetlosti.   

You Might Also Like

0 коментара